Monday, September 23, 2013

Apabila di timpa ujian, bersabarlah duhai hati


Assalamualaikum....

Sapa kat sini tak pernah hadapi ujian & dugaan?? Tipu la kan kalau tak pernah...semua org ada ujian masing2 cuma dugaan & ujian yg ditimpa tu berbeza2 setiap individu..

Ujian, musibah, dugaan dan cabaran akan dtg pada setiap diri manusia tidak kira waktu dan tempat... Ia akan dtg pada sesiapa saja, tak kiralah dia tu raja ke..sultan ke..menteri ke..org kaya ke..org miskin ke..dewasa ke....remaja ke...kanak2 ke...semuanya akan di uji...

Susah pun ujian, senang pun ujian.... pandai pun ujian, tak pandai pun ujian...cantik pun ujian, tak cantik pun ujian kan..

Macam tu jugak dgn diri Warda..terlalu byk dugaan dan ujian yg ditempuhi...ujian tu berat dan perit sgt2..Hanya Allah yg tahu apa yang Warda rasa...Warda  bila dah di timpa ujian pasti akan menangis .. luaran nampak happy jer kan tapi dlm hati remuk dan hancur sebenarnya.. Menangis dan sedih bukan bererti Warda putus harapan sebaliknya hati kita akan bangkit dan sedar bahawasanya kita adalah manusia yg lemah serta sgt kerdil..Sesekali menangis jiwa kita akan rasa di didik dgn indahnya sifat sabar dan redha..

Now,Warda redha  di atas apa yang berlaku dan anggap semua tu tak pernah terjadi dan biarlah kisah lalu hilang macam tu saja dan tak mahu di kenang2...nak buang jauh2 dan padam terus segala kenangan pahit tu :-(

Allah beri ujian mungkin sebab kita semakin jauh dgnNYA..Allah rindu nak dgr rintihan kita pada NYA..Warda percaya setiap ujian yg berlaku, pasti ada kebahagiaan di sebaliknya...Allah uji sebab Allah sayang Warda kan.......:-)







No comments:

Post a Comment