Thursday, December 6, 2012

SeteLaH HaTi Ini DiLuKai...:-(

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
 
MAAF
Semua orang memahami akan ertinya perkataan MAAF kan .Namun tak semua orang mudah untuk memberi MAAF apatah lagi apabila hati kita telah disakiti dan dilukai serta dizalimi berkali-kali...Memaafkan kemudian melakukannya lagi... Sebagai manusia biasa Warda pasti akan  merasa marah, kecewa, terluka, geram  dengan sikap orang2 seperti itu..
 
  Mungkin pada permulaanya Warda dengan perasaan marah tak dapat memaafkan seseorg itu...Warda sudah  memberi ruang untuk menyendiri seketika bertahun2 lamanya dan berdoa pada DIA yang sentiasa bersama Warda dan mengerti akan setiap inci tentang hati dan perasaan Warda ....Alhamdulilah ALLAH telah membukakan pintu hati Warda untuk maafkan orang2 itu walaupun hakikatnya terlalu sukar untuk dimaafkan...Bila kita dah memaafkan seseorang itu hati kita akan rasa tenang kan...
 
Seandainya diri kita pernah ditipu orang...
Seandainya diri kita pernah dikhianati orang...
Seandainya  diri kita  pernah difitnah orang...
Seandainya diri kita  pernah dihina orang... 
Seandainya diri kita pernah dizalimi orang...
 
APA KATA ALLAH  
 
"Sesungguhnya aku tidak memandang kepada wajah kamu dan tidak kepada kecantikan kamu tetapi ALLAH memandang kepada hati kamu..Jadi maafkanlah kepada orang2 yang pernah melakukan kesilapan terhadap kamu"
 
Kepada orang2 itu yang telah singgah ke blog Warda..Warda sudah memaafkan kamu semua..:-)



1 comment: